Allmänna villkor
- För att handla hos Foderaffären måste du vara minst 18 år
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna hemsida
- Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning eller restnotering av vissa varor
- Vi levererar huvudsakligen inom Sverige

Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive 25% moms. Fast fraktkostnad tillkommer. Vi har ingen minsta ordergräns.

Betalningssätt inom Sverige
- Faktura
- Kortbetalning (VISA, Mastercard)
- Direktbetalning internetbank

Frakt och leveranser:

1kg 120kr inkl moms, 5kg 140kr inkl moms, 10kg 165kr inkl moms, 20kg 245kr inkl moms. Helpall fraktfritt inom Sverige. Kontakta oss för prisuppgift vid leverans 20kg och uppåt.

För kunder Kungsbacka med omnejd finns möjlighet att välja avhämtning som fraktsätt och på så sätt slippa fraktkostnaden. Avhämtning sker vid vårt lager Böndomevägen Vallda.

Ej uthämtade paket
För ej uthämtade paket debiteras kunden en avgift om 350 kr oavsett ordervärde på beställningen. Observera att paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar.

Byten och återköp
Vi erbjuder 14 dagars ånger- och bytesrätt, i enlighet med Distansavtalslagen. Du står själv för kostnaden och ombesörjandet av returen.

Vi tar inga öppnade eller brutna varor i retur

Reklamation
Om din vara skulle vara skadad eller felaktig har du rätt att reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts. Normalt förfarande är att varan repareras eller byts ut mot en ny. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

Vid reklamation skall du kontakta vår kundservice innan du returnerar varan.

Fraktskador
Upptäcker du skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället, dvs misstänkta fraktskador, så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe.

Personuppgifter
Foderaffären är ansvariga för de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Vi kommer inte att sälja eller överlåta dessa uppgifter till tredjepart. Vi lagrar uppgifterna digitalt för att kunna fullfölja våra åtagande gentemot dig som kund.

Vad som avses med personuppgifter
Detta innefattar personuppgifter (så som/na) namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som ip-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc.

Anti-SPAM policy
Vi medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Epostutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till våran verksamhet förekommer ej.

Upphovsrätt - Copyright
All information på denna webbplats är skyddad enligt upphovsrättslagen. All kopiering eller användning av bilder och text utan skriftlig tillåtelse från Foderaffären är förbjuden enligt lag. Överträdelse polisanmäls.

Bilder och produktbeskrivningar
Foderaffären kan ej garantera att bilderna i denna butik visar varornas exakta utseende och färg, eftersom det kan skilja sig beroende på skärm och upplösning. Alla bilder ska därför ses som illustrationer. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktbeskrivningarna.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Foderaffärens kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Foderaffären befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt
Vi följer svensk konsumentlagstiftning. Det är alltid våra villkor och priser vid ditt beställningstillfälle som gäller, därför är det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel.

Om eventuell tvist uppstår och vi ej lyckas lösa den tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden, vi följer deras rekommendationer.

Ångerrätt
Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Tiden börjar räknas från den dag som du hämtat ut varan. Du står själv för kostnaden och ombesörjandet av returen.

För att återköp ska godkännas måste varan returneras i originalskick, dvs varan får ej vara öppnad eller bruten och det får inte förekomma smuts på varan. Varan ska returneras i sin originalförpackning tillsammans alla märkes-tags.

Bytesrätt
Du har 14 dagars bytesrätt från den dag som du hämtat ut varan. Du står själv för kostnaden och ombesörjandet av returen. Inga andra avgifter tillkommer.

För att bytet ska godkännas måste varan returneras i originalskick, dvs den får ej vara använd och det får inte förekomma smuts på varan. Varan ska returneras i sin originalförpackning tillsammans alla märkes-tags.

Tillvägagångssätt vid retur
För att utnyttja din ånger- och returrätt skall meddelande om retur skickas via e-mail till foderaffaren@gmail.com senast 14 dagar från den dag du hämtat ut varan.

Meddelandet skall innehålla följande information:
1. Ordernummer
2. Namn på personen som gjort beställningen
3. Namn och artikelnummer på de varor du vill returnera
4. Information om vilka varor du eventuellt vill byta till

När meddelandet har skickats kan du returnera varan (du behöver ej invänta svar från oss).

Fyll i returnotan som följde med i ditt paket. Returnotan skall bifogas med returpaketet.

Packa varan väl så att den inte riskerar att skadas under transporten. Tänk på att:
- Inga adresslappar får sättas direkt på varans originalförpackning.
- Originalförpackningar/säckar skall slås in i kraftigt papper så att kartongen inte skadas.

Returpaket skall skickas till:
Foderaffären Torpstigen 4, 434 91 Kungsbacka

Mailadress för avisering: foderaffaren@gmail.com

Vi skickar inga retursedlar. Du köper din fraktsedel själv hos ombud eller på fraktbolagens hemsidor.

Det är du som kund som har ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Foderaffären tar inget ansvar för bortkomna returpaket. Vi rekommenderar att du skickar din retur som sk spårbart paket med Posten, Schenker eller DHL och att du sparar inlämningskvittot.

Observera att vi inte löser ut returer som skickas mot Postförskott eller efterkrav. Vi tar inte heller emot returer med Bussgods, pg a avståndet till närmaste terminal.

Reklamation
Om din vara skulle vara skadad eller felaktig har du rätt att reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts. Normalt förfarande är att varan repareras eller byts ut mot en ny. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

Vid reklamation skall du kontakta vår kundservice innan du returnerar varan.

Fraktskador
Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället, dvs misstänkta fraktskador, skall du anmäla detta direkt till ditt paketutlämningsställe.

 

 
 
Moms: inkl. exkl.